Med en video kan man bringe viden videre til mange på kort tid. Men det kan tage tid og koste dyrt at få den produceret i en ordentlig kvalitet. En algoritme udviklet af DTU-studerende Jonas Vollhaase Mikkelsen kan minimere tiden og dermed prisen på produktionen af digitale læringsmaterialer, og sammen med en ven fra CBS har han startet firmaet Archon på det grundlag.
"Vores e-læringsprodukter adskiller sig ikke væsentligt fra andres, men vi kan producere dem meget hurtigere og dermed billigere"
Jonas Vollhaase Mikkelsen
Jonas er på sjette semester af diplomingeniøruddannelsen IT og økonomi, som DTU udbyder i samarbejde med CBS, og han skriver i øjeblikket på sin afsluttende opgave om arbejdet med at udvikle algoritmen til Archons visuelle produktion.
”Vores e-læringsprodukter adskiller sig ikke væsentligt fra andres, men vi kan producere dem meget hurtigere og dermed billigere. Algoritmen tager så at sige lærerens materiale og spytter det ud i kundens design, ” siger Jonas.
Archon har eksisteret siden 2017 og har kunder fra både den private sektor, statslige og kommunale institutioner. Så Jonas er et glimrende eksempel på, at også studerende kan omsætte viden til forretning. Jonas Vollhaase Mikkelsen, studerende, s165161@student.dtu.dk
Fotos:
Foto1: avgust01
Foto2: Jonas Vollhaase Mikkelsen og Nasser Ajine, fotograferet af Louise Jessen